Wednesday, December 19, 2012

GAG 5.b mänge esitlemas


1. Mis oli tegevuse eesmärk (objekt)? Kas eesmärk saavutati?
Eesmärgiks oli esitleda klassis oma loodud mänge. Selle tarvis palusin luua ka prototüübi ja valmistada ette esitluse. Vahepeal uurisin, kuidas rühmadel on läinud. Selgus, et liiga suur tähelepanu oli mängu ülesehitusel ja ülesannetele palju ei mõeldud. Palusin kindlasti lisada ka ülesanded. Esimene ettekandmine ebaõnnestus, sest esitlemiseks kasutati Word'i-laadseid dokumente ja prototüübid ei olnud ka päris valmis. Õpilased esineda osakasid, kuid esitlused ei olnud head. Palusin õpilastel järgmiseks tunniks luua täiuslikud esitlused ja vaatasin need järgmises tunnis üle. Järgmiseks tunniks olid valmis head esitlused.

2. Milliseid vahendeid kasutasin (tehnika, programmid, õppematerjalid,)?
Tegutsemiseks kasutasid õpilased ikka GoogleDocsi. Mängude programmeerimisega grupid tegeleda ei tahtnud. Üks grupp kasutas Scratchi, üks grupp PowerPointi. Ühes grupis oli üks poiss vaimustatud Greenfoot programmist, aga valmis ta sellega prototüüpi ei jõudnud. Piltide sisseskännimiseks kasutasid õpilased skännerit.

3. Mida õpetasin õpilastele (mõisted, tegevused)?
Rääkisin õpilastele, kuidas esineda ja kui oluline on esitlus. Vaatasime Youtube'st ka ühte Steve Jobsi esitlust.

4. Millised olid reeglid, kuidas toimus õppetöö?
Iga rühm sai õiguse esitleda oma mängu. Järjekord oli vabatahtlik. Kuulajate ülesandeks oli Edmodos anda grupile tagasisidet: esinemise ja mängu osas. Tagasiside ei tulnud väga asjalik. N: mäng tundub hea aga seletustest ei saanud hästi aru. Minu kogemus ütleb, et suuliselt annavad õpilased paremini tagasisidet ja on konstruktiivsemad.

5. Milline oli tööjaotus, rollid rühmades?
Rühmad tulid ettekannet tegema koos ja ainult ühes rühmas oli probleeme sellega, et ei oldud eelnevalt kokku lepitud, kuidas esineda. Teised olid asja läbi mõelnud ja igaühel oli oma roll: rääkimine, slaidide vahetus. Kogu projekti raames võib öelda, et alati ei olnud rollijaotus rühmades väga hea. Näiteks oli ühes rühmas programmeerijaks määratud tüdruk, kes ei olnud sellega kunagi kokku puutunud või teises rühmas kirjutasid kaks õpilast erineva mängustsenaariumi.

6. Kuidas osales töös kogukond (kool, lapsevanemad, teised õpetajad)?
Kogukond töös ei osalenud.

No comments:

Post a Comment